torsdag 10 februari 2011

Mise en place

Jag har alltid fascinerats av fenomenet produktplacering. Fråga mig inte varför. Jag gillar att lägga märke till nördiga detaljer (t ex att i varenda avsnitt av Seinfeld ser man Jerrys Stålmannenfigur minst en gång i bild). I går skrev DN om den ökade produktplaceringen i svenska TV-serier, t ex Solsidan, som har möjliggjorts p g a en lagändring. Jag sökte runt lite på nätet och hittade en hysteriskt rolig lista över de värsta produktplaceringarna i modern films historia. Min favorit är nr 4, ang. Cast Away;

"Two hours and twenty minutes of Tom Hanks doing nothing on an island, interspersed with ads for sports manufacturers Wilson and Federal Express. Tom, you see, works for Federal Express, and it's while on a Federal Express plane that he crashes, with only the contents of Federal Express packages to keep him alive. Federal Express Federal Express Federal Express. Tom's only friend on the island is a volleyball, with the manufacturer's logo on the front. Naturally, as he starts going a little crazy, Tom converses with his new friend Wilson, continually referencing the brand name under the pretension of whimsy. (Wilson also win the prize for loudest product placement, when Hanks yells their name several times when the ball is lost overboard; super-liminal advertising at its best). I'm not sure who got the worse deal; Tom Hanks getting stranded on an island with only a volleyball for company, or the volleyball stranded on an island with only Tom Hanks for company."
 Helt underbart.

Edit:
Fick ett tips om en mystiskt återkommande tidning i olika TV-serier. Nästintill konspiratoriskt! (Tack Jouni!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar